سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرری

صلاحی :

ایران کسی را می خواهد که خود را نردبان پیشرفت نظام کند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دانشگاه های ما می توانند توان 25 درصدی خود را در پیشرفت علم سه یا چهار برابر کنند گفت: ما کسی را می خواهیم که خود را نردبان پیشرفت نظام کند نه اینکه نظام را نردبان پیشرفت خود کند.

            

سهراب صلاحی در همایش انتخابات 92 فرصت ها و چالش ها که شامگاه سه شنبه در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد با بیان اینکه مصر کشور هم سنگ جمهوری اسلامی ایران است که در این 35 سال دو راه متفاوت از هم را رفته اند افزود: مصر هم از نظر جمعیت، هم از نظر تاریخی، هم از نظر دولت سازی، هم از نظر جغرافیایی، هم از نظر تاثیر گذاری در تاریخ اسلام، هم از نظر انقلابی داردای موقعیت خوبی است.

وی با اشاره به اینکه 35 سال قبل حرکت انقلاب اسلامی در کشور ما آغاز شد، ادامه داد: با توجه به سابقه انقلابی مصری ها آنها 35 سال قبل برعکس ما عمل کردند و در تابستان 1358 چند ماه بعد از انقلاب ما وارد پیمان کمپ دیوید شدند و به یکی از شرکای آمریکا تبدیل شدند که یا دست راست یا دست چپ آمریکا بودند.

کشور با وجود فشارهای 33 ساله آمریکا هسته ای و فضایی شد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه 35 سال است که ما با آمریکا یک روز آرام نداشته ایم، گفت: ما در تقابل با آمریکا از تحریم های شدید تا ترور دانشمندان و حتی وارد نکردن پول نفتی که فروخته ایم، مشکل داریم.

صلاحی با بیان اینکه ما با همین فشارها، هسته ای و فضایی شدیم، اظهار داشت: ولی مصری ها اکنون چیزی ندارند و کشور ما از نظر امنیتی با مصر قابل مقایسه نیست و هیچ گروهی توان مقابله با ما را ندارد.

وی به دستگیری ملوانان انگلیسی در آب ها ایران اشاره کرد و ادامه داد: ملوانان سه روز چشم و دست بسته جلوی دوربین های دنیا رژه رفتند و انگلیس در مقابل جهان تحقیر شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: وقتی به آقای مرسی گفته می شود که چرا با امریکا قطع رابطه نمی کنید می گوید ما ارتش نداریم.

پشتیبانی مردم ایران از نظام در جهان نمونه ای ندارد

صلاحی همچنین با بیان اینکه جهانیان ایران را با نام امام می شناسند عنوان کرد: از نظر پشتیبانی مردم از نظام در جهان نمونه ای شبیه ایران پیدا نمی شود.

وی با اشاره به اینکه کدام کشور با آمریکا رابطه داشت و هسته ای شد افزود: آمریکا به سر هم پیمانان خود یعنی لیبی و صدام و مصر چه آورد مبارک 30 سال به آمریکا خدمت کرد.

صلاحی با بیان اینکه آمریکایی ها در عراق هزینه کردند گفت: برای آمریکایی ها از عراق فقط پنح هزار تابوت و 50 هزار مریض روانی که در ارتش ماند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما یک ملت زنده است و ظرفیت های گوناگونی دارد بیان کرد: باید در حوزه داخلی، جهان اسلام و بین المللی سه هدف دنبال شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: در حوزه داخلی انقلاب سیاسی مستقر کردیم و نظام قبلی را سرنگون کردیم و این نظام سیاسی با اقتدار تثبیت شد و باید دولت سازی کنیم و دولت اسلامی را تشکیل دهیم که الگوی آن نیز اسلامی باشد، در حوزه جهان اسلام باید تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنیم تمدن نوین اسلامی شاخصه الگوی پیشرفت ایرانی است.

صلاحی ادامه داد: در حوزه بین الملل ما یک قدرت بالقوه بین المللی هستیم و باید تلاش کنیم که به یک قدرت بالفعل تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه ما سابقه تمدن سازی داریم اظهار داشت: مهمتر اینکه ما یک نظام فکری منسجم برگرفته از آموزه های شیعی داریم.

صلاحی با اشاره به اینکه کشور ما از قدرت نرم برخودار است ادامه داد: پس از ملاقات پوتین با رهبر انقلاب می رود و به آمریکا می گوید این رهبری هوشمند است که شما را شکست می دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن ما به بن بست رسیده است، افزود: آمریکایی ها 25 درصد نفت دنیا را مصرف می کنند درحالی که خودشان سه درصد بیشتر ندارند و 70 درصد نفت دنیا در خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور ما از دانشگاه ها بیرون می آید ادامه داد: دانشگاه های ما می توانند توان 25 درصدی خود را در پیشرفت علم سه یا چهار برابر کنند و این توان را نیز دارند.

وی در پایان افزود: ما کسی را می خواهیم که خود را نردبان پیشرفت نظام کند نه اینکه نظام را نردبان پیشرفت خود کند.


ارسال شده در توسط شهرری