سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرری

    

رییس واحد شهر ری در کارگاه ازدواج دانشجویی عنوان کرد    

ساده زیستن روش انبیاء و عامل موفقیت هر انسانی است

برگزاری کارگاه ازدواج دانشجویی با حضور دکتر فتحی واجارگاه رئیس واحد شهر ری، دکتر هاشمی تنکابنی معاون دفتر فرهنگ اسلامی در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه برگزار گردید.

در این مراسم دکتر فتحی ضمن تبریک به مناسبت ازدواج دانشجویی زوجهای جوان و آرزوی موفقیت برای زوجها در تمام عرصه های زندگی به فرازهایی از سخنان پیامبر اشاره کرد و گفت: در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد که نزد خداوند محبوب تر و پسندیده تر از ازدواج باشد.

پس بر ما واجب است که به این سنت حسنه توجه ویژه داشته باشیم و در مورد نحوه برگزاری مراسم ازدواج برسادگی و پرهیز از هرگونه تجمل تکیه کنیم. ساده زیستن روش انبیاء و اولیاست و عامل موفقیت هر انسانی در زندگی است لذا با بهره گیری از روش ساده یا همان روش پیامبران به موفقیت می‌رسید.

رئیس واحد شهر ری در سخنان خود به فرمایشی از مقام معظم رهبری پرداخته و گفت: بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در امر ازدواج اصل قضیه محبت است لذا دختر ها و پسر ها این را بدانند، این محبتی را که خدا در دل شما قرار داده است باید حفظ نمایید.

 فتحی واجارگاه  همچنین گفت: ما خوشبختانه در دین مبین اسلام الگوهای بسیار خوبی در زمینه ازدواج داریم و می‌توانیم نحوه و سبک زندگی ائمه اطهار و پیامبر اعظم(ص) را سرلوحه تمام امور خود در زندگی قرار دهیم.

وی در پایان صحبتهای خود از خداوند متعال برای زوجهای شرکت کننده در این کارگاه آرزوی خوشبختی و سربلندی نمود.

معاون فرهنگی واحد شهر ری در این کارگاه، با ارائه حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: در حدیث آمده است، عبادتی که یک فرد متاهل انجام میدهد، چندین برابر ثواب و پاداش یک فرد مجرد می‌باشد.

دکتر هاشمی  تنکابنی همچنین عنوان کرد: با توجه به  نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، انشالله که زوج‌های جوان ما بتوانند آغازین روز های زندگی خود را با توجه به سختی ها و مشکلاتی که پیش رو دارند، با تدبیر و برنامه ریزی درست به یک حماسه اقتصادی دست بزنند و از آن گذر نمایند تا بتوانند به زندگی خوبی برسند.

دکتر هاشمی گفت: این امر در سایه حضرت بقیه الله العظم حضرت مهدی (عج) و استمداد از ارواح طیبه شهدا، امام راحل و حضرت عبد العظیم حسنی محقق میگردد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری در میان این دو قطب متبرک قرار گرفته است که امیدوارم با بهره‌گیری از آنها زندگی خوبی را آغاز نمایید.

همچنین در این کارگاه دکتر معصومی استاد مدعو برای زوجهای دانشجو  مطالبی تحت عنوان  آیین همسر داری عنوان نمودند.


ارسال شده در توسط شهرری