سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرری

         

         

          

مدیر کل تشکل های سیاسی -اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی    :

دکتر فتحی بسیجی ولایت‌مدار، پرچم‌دار بصیرت در بین روسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

جلسه معارفه رئیس تشکل های دانشجویی واحد شهر ری با حضور دکتر فتحی رییس واحد، مهندس اکبر مدیر کل تشکل های سیاسی اسلامی برگزار شد    .

در این جلسه مدیر کل تشکل‌های سیاسی- اسلامی دانشگاه آزاد گفت: به برکت هم‌جواری با دو حرم بارگاه ملکوتی حضرت امام (ره) و حرم حضرت عبد‌العظیم حسنی و به جهت اقدامات شایسته واحد شهرری، «دبیرخانه گفتمان انقلاب اسلامی» در این واحد دایر خواهد شد. 

مهندس اکبری ضمن تشکر از مجموعه واحد شهرری به جهت اقدامات فرهنگی برای بالا بردن روحیه بسیجی گفت: دکتر فتحی‌واجارگاه به عنوان فردی بسیجی و ولایت‌مدار، پرچم‌دار بصیرت در بین روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

در این جلسه دکتر فتحی ‌واجارگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: امیدوارم به برکت همجواری با این دو حرم شریفین و با حضور اساتید و کارکنان و دانشجویان بسیجی و ولایت مدار، این واحد دانشگاهی در راستای منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بتواند خدمات ارزنده و شایسته‌ای علمی و فرهنگی به قشر جوان و فرهیخته میهن اسلامی‌مان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم‌چنین ریاست عالیه دانشگاه جناب آقای دکتر دانشجو بوده است، انجام دهد.

رئیس واحد شهرری اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این مجموعه دانشگاهی بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات دانشجویان فهیم به ویژه در قالب تشکل‌های سیاسی و بسیج دانشجویی است که بحمد ا... در این واحد اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست‌های کلی این واحد دانشگاهی در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه آزاد و همین طور مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری است.

دکتر فتحی واجارگاه همچنین در رابطه با حماسه تاریخی و ماندگار 9 دی عنوان کرد: 9 دی نشانه بارز هوشیاری و ولایت‌مداری‌ مردم عزیز کشورمان بود که بساط فتنه گران را در هم کوفت. وی در این زمینه به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «فتنه سال 88 فتنه بزرگی بود که با یاری خداوند متعال از سر ما رفع شد.».
 
در پایان آقای هادی غنی ‌پور به عنوان مدیر تشکل‌های سیاسی  اسلامی در واحد شهرری منصوب و از خدمات آقای قادری تشکر گردید.

ارسال شده در توسط شهرری

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در تاریخ 7 دی ماه سال جاری در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار گردید .

            

           

           

           

           

           


ارسال شده در توسط شهرری

 

 پژوهشگر جنگ نرم :

انقلاب اسلامی یکی از منابع و سرمایه‌های عظیم قدرت نرم ماست .

 

خبرگزاری آنا: پژوهشگر جنگ نرم گفت: یکی از منابع و سرمایه‌های عظیم قدرت نرم ما انقلاب اسلامی است، اگر امروزه غرب به جنگ نرم رسیده به خاطر این است که در برابر قدرت اسلام منفعل بوده است. 

  به گزارش خبرنگار آنا، دوازدهمین کارگاه جنگ نرم کشوری به میزبانی واحد شهرری با حضور نائینی پژوهشگر جنگ نرم، مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور، ارجمندی جانشین تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید کشور، افشار سرپرست سازمان بسیج اساتید استان تهران، فتحی رئیس واحد شهرری، پهلوانی مسئول بسیج اساتید واحد شهرری، معاونین، مدیران و اساتید در سالن خوارزمی و دانشکده علوم پایه به مدت سه روز برگزار شد    .           

 

در افتتاحیه برنامه کیانوش فتحی گفت: جنگ نرم در واقع جنگ روانی، تبلیغاتی، رسانه‌ای، سایبری، فرهنگی‌- ‌‌اجتماعی و علمی است که استکبار در این حوزه، کشور ما و به‌ ویژه قشر علمی و فرهنگی ما را مورد هدف قرار داده است و این مسئولیت ما را به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم در محیط مقدس دانشگاه که تعلیم و تربیت قشر جوان و فرهیخته را برعهده داریم سنگین تر می کند.

 نائینی پزوهشگر مسائل جنگ نرم ضمن معرفی جنگ نرم در محور کلی شناخت ، برآورد و مدیریت ، در مورد چگونگی و چیستی جنگ نرم اظهار داشت : نظریه برخورد تمدنها ، نظم نوین جهانی و ... درون مایه ده ها نظریه فرهنگی دیگر هستند که به مقابله پرداخته اند ، یعنی هرگاه فرهنگ به عنوان یک منبع قدرت در نظر گرفته شود ، جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت کاربرد خواهد داشت .

وی گفت: قرآن و عترت دو منبع عظیم قدرت نرم اسلام به شمار می‌روند، مولفه‌های قدرت نرم در فرهنگ غنی دینی ما بسیار زیاد است، من‌جمله ایمان به خدا، معرفت دینی، جهاد، شهادت‌طلبی، اطاعت‌پذیری از اولیای الهی. در رویکرد اسلامی اگر کسی به خدا و باورهای دینی اعتقاد داشته باشد شکست‌ناپذیر است. در این رویکرد ظلم و بی‌عدالتی، دنیااندوزی و... از مصادیق جنگ نرم هستند     .

 

نائینی افزود: در طول تاریخ اسلام هم این جنگ از طریق خدعه، تضعیف افکار عمومی، تحریف دین، تبلیغات کاذب، تشکیک در شریعت و تردید در مقدسات صورت می‌گرفت، برای یارگیری و جذب عوام از تبلیغ و تحریف استفاده می‌کردند و برای جذب دنیاپرستان و قدرت‌طلبان از تهدید و تطمیع    .

 
پژوهشگر جنگ نرم افزود: از آنجائیکه راهکارهای سیاسی غرب مانند جنگ سخت، کودتای سنتی و کودتای مدرن که امروزه به عنوان انقلاب رنگین معرفی می‌شود در مقابله با عمق قدرت مردمی نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گونه تاثیری نداشته، به دنبال راهکاری هستند تا انقلاب را هدف قرار دهند، یعنی کاری کنند که نظام اسلامی در سطح منطقه الهام‌بخش نباشد و با انواع فشارها و تحریم‌ها می‌خواهند دست از آرمان‌ها و اهدافمان بکشیم و با قبول مذاکرات که در نهایت تامین‌کننده اهداف خودشان است برای دیگر کشورها الهام بخش نباشیم  .

 

 

این پژوهشگر جنگ نرم در خصوص نحوه و ابزارهای مقابله با این نوع جنگ اظهار داشت: این جنگ، سیال است. در همه ابعاد از آن استفاده می‌شود، فقط فرهنگی نیست برای مواجه شدن با آن مجموعه‌های مختلفی نظیر علما روحانیت و اساتید، رسالت دارند. آن‌ها کسانی هستند که باید در صحنه حضور داشته باشند، آن را تئوریزه کنند و خطوط کلی را مشخص نمایند.

وی گفت: این جنگ با پول‌، سرمایه و مداخله سرویس‌های امنیتی دشمن شکل می‌گیرد. امروزه در راه‌اندازی  شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان ورود و مداخله می‌کنند. پس تشکل‌های مردمی ما باید بصیرت پیدا کنند، رسانه‌ها باید به لحاظ کمی وکیفی به روز و سازمان یافته باشند.

مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور سخنان خود را با رابطه بین دانشگاه و جنگ نرم و نسبتهای این دو آغاز کرد و دو هدف عمده علم زدایی در محیط دانشگاه را از جمله مجموعه سیاست ها و طراحی های دشمن در خصوص جنگ نرم در درون دانشگاهها دانست .

مرادی در ادامه گفت: علم‌زدایی و دین‌زدایی در داخل دانشگاه‌ها هر دو مشترکاً از اهداف راهبردی جنگ نرم محسوب می‌شود که اگر این دو هدف محقق گردد، به فرمایش مقام معظم رهبری نتیجه‌ی آن «هرزه‌پویی»،  دین‌زدایی و تهاجم فرهنگی است، یعنی نه علمی که برای جامعه مفید باشد تولید خواهد شد و نه دینی که بتوان بر آن تکیه کرد.

وی همچنین به تحلیل و بررسی جنگ نرم یا همان قدرت نرم پرداخت و ابعاد مختلف قدرت نرم را از زوایای مختلف تشریح کرد.

افشار سرپرست سازمان بسیج اساتید استان تهران نیز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین کارگاه جنگ نرم، گفت: در جنگ نرم 5 گام طراحی می‌شود که در گام آخر دو هدف وجود دارد که یا تغییر رفتار رخ می‌دهد و یا فروپاشی که این تغییر رفتار را ما در چین می‌بینیم. همین‌طور که در لیبی نیز این تغییر رفتار دیده شد. برخی نیز به فروپاشی می‌انجامد که مثال بارز آن شوروی سابق است. در فتنه اخیر دشمن تا گام چهارم پیش رفت و اگر توان رهبری و اتحاد ملی نبود حتما برنده می‌شدند.

وی گفت: جنگ نرم معمولا در تغییر قالب‌ها تعریف می‌شود و در پی تغییر ساختار سیاسی جامعه است. در جنگ نرم خواسته‌هایی مطرح می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها دست برداشتن از انقلاب و به رسمیت شناختن اسرائیل و دست برداشتن از ارزشهاست.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری در حال انجام مراحل اداری برای ایجاد ساختمان مرکزی بسیج اساتید (پژوهشکده بسیج اساتید) استان تهران است و در آینده‌ای نزدیک با حمایت‌های دکتر فتحی ریاست واحد شهرری شاهد برگزاری دوره‌هایی پربارتر و غنی‌تر از پیش خواهیم بود .


ارسال شده در توسط شهرری

 

دوازدهمین کارگاه جنگ نرم اساتید دانشگاه برگزار می  ‎شود

خبرگزاری فارس: دوازدهمین کارگاه آموزشی جنگ نرم، با حضور150 تن از اساتید دانشگاه‌های استان تهران برگزار می‌شود.

                                                                                             به‌گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با هدف ترویج فعالیت‌های

نظام‌یافته و هدفمند در جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از نقشه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در حوزه فرهنگ و رسانه، کارگاه «جنگ نرم» با حضور اساتید دانشگاه‌های استان تهران برگزار می‌شود.

در این برنامه که از روز سه شنبه بیست و هشتم آذرماه به مدت سه روز اجرا خواهد شد، نکات مختلف آموزشی با محوریت جنگ‌نرم، جایگاه و ارزش رسانه و همچنین مسایل فرهنگی به صورت کارگاه آموزشی برای استفاده اساتید دانشگاه‌ها ارایه می‌شود.

مراسم افتتاحیه کارگاه فوق با سخنرانی حسن مرادی جانشین ریاست سازمان بسیج اساتید برگزار خواهد شد.

گفتنی است این کلاس‌ها به میزبانی دانشگاه آزاد واحد شهرری برگزار می‌شود.

 

به میزبانی واحد شهرری صورت گرفت

برگزاری دوازدهمین کارگاه جنگ نرم کشوری

خبرگزاری فارس: دوازدهمین کارگاه جنگ نرم کشوری به میزبانی واحد شهرری برگزار شد.

                   

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دوازدهمین کارگاه جنگ نرم کشوری به میزبانی واحد شهرری با حضور نائینی پژوهشگر جنگ نرم، مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور، ارجمندی جانشین تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید کشور، افشار سرپرست سازمان بسیج اساتید استان تهران، فتحی رئیس واحد شهرری، پهلوانی مسئول بسیج اساتید واحد شهرری، معاونان، مدیران و اساتید در سالن خوارزمی و دانشکده علوم پایه به مدت سه روز برگزار شد.

فتحی عنوان کرد: جنگ نرم در واقع جنگ روانی، تبلیغاتی، رسانه‌ای، سایبری، فرهنگی‌ ـ ‌‌اجتماعی و علمی است که استکبار در این حوزه، کشور ما و به‌‌ویژه قشر علمی و فرهنگی کشور را مورد هدف قرار داده است و این مسئولیت ما را به عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم در محیط مقدس دانشگاه که تعلیم و تربیت قشر جوان و فرهیخته را برعهده داریم سنگین‌تر می‌کند.

گفتنی است، این دوره با حضور بیش از صد و پنجاه نفر از اساتید دانشگاه‌های استان تهران و تهران بزرگ برگزار شد.

این گزارش حاکی است، علاوه بر سخنرانی‌های جامع در سالن آمفی تئاتر خوارزمی واحد شهرری، همه روزه در کارگاه‌هایی با حضور اساتید پژوهشگر جنگ نرم در دانشکده علوم پایه نیز ادامه یافت و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری در حال انجام مراحل اداری برای ایجاد ساختمان مرکزی بسیج اساتید (پژوهشکده بسیج اساتید) استان تهران است و در آینده‌ای نزدیک با حمایت‌های فتحی ریاست واحد شهرری شاهد برگزاری دوره‌هایی پربارتر و غنی‌تر از پیش خواهیم بود.


ارسال شده در توسط شهرری

دوازدهمین کارگاه آموزشی جنگ نرم بسیج اساتید استان تهران در تاریخهای 28 الی 30 آذر ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرری برگزار گردید .

             

           

           

           

           

           

           

            

           

           

           

           

           

           

           


ارسال شده در توسط شهرری